نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3612
-
الف
+

بیماری «سل» بازنده نبرد با آمیتاب بچن

«آمیتاب بچن» با حضور در مراسم راه اندازی کمپین «پاکیزگی» از تجربه بیماری سل سخن گفت .

به گزارش آی فیلم 2 ، کمپین «پاکیزگی(Swasth)» روز گذشته 28 اسد(مرداد) با حضور «آمیتاب بچن» پدر سینمای هند در یک شبکه تلویزیونی راه اندازی شد.

«آمیتاب بچن» هنرپیشه 76 ساله سینمای هند که پیش از این در کمپین های مختلف بهداشتی مانند فلج اطفال ، هپاتیت B ، سل و دیابت اشتراک کرده بود، در یک برنامه تلویزیونی از مردم خواست تا هر چند مدت آزمایش بدهند و از وضعیت صحی خود مطلع شوند .

آمیتاب بچن

وی در ادامه با اشاره به این که خودش به مدت 8 سال دچار مرض سل بوده و از آن مطلع نبوده ، گفت: من یک بازمانده از بیماری سل هستم که از طریق تزریق خون آلوده به این مرض گرفتار شدم ، در واقع زمانی متوجه این بیماری شدم که 75 فیصد کبدم از بین رفته بود اما در کمال ناباوری از این بیماری نجات یافتم .

اوایل حمل(فروردین) سال روان آمیتا‌ب بچن از ابتلای خود به بیماری سل در سال 2000 میلادی خبر داد و گفت: من هر 3 الی 4 ماه آزمایش می دادم که طی یک ام‌ آر آی ، داکتران تشخیص بیماری سل را دادند.

وی ادامه داد: دقیقا همان روزی که برنامه تلویزیونی‌ ام شروع شد، متوجه شدم که سل گرفتم و برای اینکه بتوانم آن برنامه را اجرا کنم و چندتا آرامش بخش تزریق می کردم.

وی افزود : من از سل نجات پیدا کردم و امیدوارم بتوانم به گسترش آگاهی در این مورد به مردم کمک کنم.

بیشتر بخوانید :

خاطره «آمیتاب باچان» بازیگر سینمای بالیوود از سفر به کابل

12 نقش ماندگار «آمیتاب باچان»+ تصاویر

آمیتاب باچان76 سالگی اش را با طرفدارانش جشن گرفت + تصاویر

اولین بازی «آمیتاب باچان» با پرکارترین بازیگر بالیوود در یک فلم کمیدی

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر